Er du tidligere stødt på begrebet Google søgeoptimering, og har du undret dig over, hvad det dækker over? Det kan du få svar på her, hvor det bliver forklaret.

Overalt i verden bruges søgemaskinen Google hver dag til at få svar på hverdagens små og støre spørgsmål og til at oplyse, informere og sælge. Faktisk er det den søgemaskine, som benyttes allermest, og den rummer derfor et kæmpe potentiale.

Der er dog mange, der ikke er klar over, hvad Google kan og gør. Det er nemlig ikke tilfældigt, hvad der kommer først frem, når du laver en søgning på Google. Google søgeoptimering er kort og godt en måde, hvorpå blandt andet virksomheder, produkter og personer kan opnå en højere rangering på søgemaskinen. Det gøres ved, at man på hjemmesider inkorporerer artikler, som indeholder bestemte nøgleord. Ved at sikre sig, at nøgleordet bruges et bestemt antal gange, kan den pågældende virksomhed sørge for at ende højt på Googles søgninger, når folk søger på netop dette ord.

Google søgeoptimering er blevet intelligent

At proppe en tekst med de fornævnte nøgleord vil for mange lyde som en indlysende grund til at opnå en højere rangering. Men her tager folk fejl, for Google er en intelligent maskine. Den forsøger at læse og tage højde for alle de tekster, hvor antal af nøgleord er urealistisk højt. For at skrive en god tekst er det derfor nødvendigt at bruge nøgleordet et vist antal gange og ikke mere end det. Faktisk er det helt essentielt, at teksten forekommer så normal som muligt. Det vil med andre ord sige, at teksten bør formuleres som om, den var til en reel kunde fremfor til Google søgeoptimering.

Google søgeoptimering giver et online boost til virksomheder

Begrebet er meget oppe i tiden og det med god grund. For privatpersoner tænker vi måske ikke så meget over, hvad der først dukker op på skærmen, når vi foretager en søgning. Men for virksomheder derimod kan det være af afgørende betydning for deres forretning. Alle virksomheder kæmper nemlig en intern kamp for at blive rangeret øverst eller så højt som muligt på Google.

Internettet er nu til dags en kæmpe maskine, som langt de fleste danskere bruger i deres hverdag på den ene eller den anden måde. Internettet har samtidigt rigtig mange funktioner, og bliver blandt andet brugt til at købe varer, foretage lån, søge job og andet. Derfor er det vigtigt for virksomheder at være der, hvor kunderne er og tilbyde deres services. Men én ting er at oprette en hjemmeside for virksomheden, en anden ting er at gøre hjemmesiden synlig, så brugerne får øje på den. Og det er netop her, at Google søgeoptimering kommer ind i billedet. Ved at gøre brug af ovenstående regler for gode søgemaskinetekster kan virksomheden nemlig gøre sig selv en tjeneste og ende højere oppe i søgningerne. Det vil betyde flere besøgende på hjemmesiden og i sidste ende større profit. Google søgeoptimering er derfor relevant for alle moderne virksomheder, som ønsker at være med fremme.